You are here

Rynek pożyczek internetowych – metody zdobycia klienta

Rośnie procent parabanków, które obsługują klientów wyłącznie za pośrednictwem rozbudowanych serwisów internetowych. Nawiązywanie współpracy z kredytobiorcami online nie jest jednak prostym zadaniem ze względu na rozbudowane możliwości konkurencji. W każdym razie serwisy parabanków zlewają się funkcjami. Z tego powodu bardzo trudno rozpoznać, czy masz do czynienia z doświadczonym podmiotem, czy raczej z nowym parabankiem w branży. To jedna z ciekawszych przewag konkurencyjnych.

Metody zdobycia klienta w kanałach internetowych parabanków charakteryzują się różnorodnością. Parabanki kierują do kredytobiorców wiele reklam, często z klauzulami niedozwolonymi. Presja marketingowa jest ogromna, a nowe instytucje pozabankowe prezentują nawet oferty chwilówek na zero procent. W takich chwilówkach w pierwszym etapie współpracy spłacasz jedynie kapitał początkowy w celu podtrzymania więzi. Główna metoda zdobycia klienta w parabankach internetowych to przede wszystkim stworzenie atmosfery lojalności. Program rabatowy to właściwie stały element funkcjonowania nowoczesnych parabanków. Wskazany program rabatowy umożliwia tworzenie indywidualnej historii spłaty zobowiązania po założeniu bezpłatnego konta na stronie prywatnej firmy pożyczkowej. Na początku otrzymujesz niewielkie kwoty kredytów gotówkowych, aby przechodzić z czasem do coraz większych kwot. Lojalność do parabanku się opłaca. Większość serwisów parabanków jest mocno dopracowana. Kalkulator kredytowy, porównywarki chwilówek do zewnętrznych, powiązanych serwisów to popularna praktyka wyróżnienia oferty. Jeden parabank może funkcjonować w sieci pod wieloma markami. Większość kredytobiorców może zarabiać na polecaniu pożyczek gotówkowych w parabankach, co zdecydowanie ogranicza koszty pozaodsetkowe.

Parabanki monitorują klientów w popularnych bazach (BIK i BIG), ale często dochodzi do zabezpieczenia niektórych umów majątkiem trwałym, jeżeli kredytobiorca nie wykazuje właściwej zdolności kredytowej. Parabanki obsługują ryzykownych klientów, ale na mniejsze kwoty i przy dużym wskaźniku RRSO. Popularna praktyka to opcja przedłużenia spłaty pożyczki gotówkowej jeden raz w trakcie obowiązywania umowy. Jak oceniasz rynek pożyczek udzielanych w parabankach internetowych?